.: Tumörer :( :.

2010-03-27 13:51:56

Har precis upptäckt att både Bims och Tengil har en varsin tumör på doftkörteln på magen. :( Det är väldigt vanligt hos gerbiler, och särskilt hanar och dessutom vid hög ålder. Och eftersom både Bims och Tengil börjar bli gamla gubbar är det inte särskilt konstigt egentligen att något sånt här händer. Men det är mycket ledsamt ändå! :'(
Så länge de inte lider finns det inget att göra åt saken. Bara hoppas att de slipper lida ett tag till och somnar in mjukt och stilla när tiden är inne. Skulle jag märka att de blir sämre får jag ta de till veterinären och låta de somna in, det är det som är bäst för dem i så fall. :/ Men förhoppningsvis har de inget ont av tumören ännu och kan finnas med ett tag till. Men jag känner på mig att den tiden inte blir särskilt länge.. :'( ♥
Usch och fy för tumörer och döden.. jag tycker inte om att allt liv måste ha ett slut. Men det är väl som de säger att döden är en del av livet. Sant, men en förbannat jobbig sanning att inse! :(

Hoppas nu att mina bäbisar får vara pigga och friska ett litet tag till! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: