.: Blocketbedragare BUSTED! :.

2010-01-27 09:49:42

Jo minsann mina kära vänner, nu är det så att jag har varit så hääääääääääääääär nära på att bli blåst på 3500 kr på Blocket!
Som tur är var min mamma dryg och jag var smart. :P

Det började i fredags när jag hörde av mig på en annons om en Sony Ericsson Satio, i oöppnad förpackning för 3500. Vi gjorde upp att jag skulle förskottsbetala, men han sa att det räckte med en bild på överföringen för att han skulle skicka paketet (han menade alltså att han inte behövde vänta ända tills han sett pengarna på sitt konto).
Han fick min adress och sa att han skulle göra iordning ett paket redan på fredagen eftersom han "lovade" att hålla den åt mig, även om någon bjöd över mig. "Snällt!" vad det första jag tänkte.
Sedan sa han även att han skulle slänga med ett extra minneskort och skärmskydd utan kostnad och "Ännu mer snällt!" tänkte jag då.

Sedan var det lite si och lite så och det började väckas lite misstankar hos mig...
Så jag googlade och läste om en som blivit bedragen av en som kallade sig Simon Ericsson och han hade två konton att välja mellan, precis som han jag var påväg att köpa av!
Så vi avvaktade med betalningen (tur för mig att mamma var dryg redan från början och inte hade satt in några pengar än)!

Det som egentligen var det första som började få mig att grubbla, som hände innan jag googlade, var att annonsen fortfarande fanns kvar, trots att vi kommit överens om att jag skulle köpa den. Dessutom hade han ändrat annonsen och ville ha samma pris som jag erbjudit, fast att det tidigare varit "budgivning" på den.
På lördagen blev han svårare att få tag på och han svarade inte i telefon. Han svarade på sms ibland men frågade då alltid först vem det var.

På söndagen skickade jag ett mail från en annan mailadress från Johannes dator till snubben och skrev:
"Hejsan! Finns mobilen kvar?
/Siv"


Han svarade:
"Hej! Ja jag ska ha 3500 för den, SNABB AFFÄR 3200. Hör av dig!"

Men "Siv" hörde då FAN inte av sig något mer! Och hon tänkte då fan inte sätta in några pengar åt Simon! :P

På måndagen skickade jag sms och skrev att det inte skulle bli någon affär om han inte kunde tänka sig att vänta med att få betalt tills att jag fått och godkänt mobilen.

"Men då kommer det ju dröja jättelänge med pengarna! :( Så nu måste jag sätta in ny annons och skaffa ny köpare :( Synd!" skrev han. Han svarade direkt efter att jag skrivit till honom.

"Vad jag har sett ligger annonsen fortfarande ute!" skrev jag tillbaks direkt eftersom jag visste att den fortfarande fanns kvar. Inte fick jag nåt svar på fleeera timmar.

BUSTED tänkte jag! ;P

Sedan fick jag tillslut till svar "Jag trodde jag tagit bort den..".
JOVISST VA att du trodde? Jävla idiot.

Så Simon fick då fan inga pengar av mig inte. Hatar idioter som honom!
Jag varnar er allihopa, SE UPP FÖR BEDRAGARE PÅ BLOCKET OCH INTERNET!
Det kan hända vem som helst och det kan vara svårt att upptäcka i tid, för de är minsann mästare på att låta supertrevliga och pålitliga i telefon! Det har jag fått bevisat för mig nu!
Så: WATCH OUT EVERYBODY!




Kommentarer

Postat av: Hanna

tur du hade! :D Tur att du inte blev blåst då, för dte hade nog inte varit så kul.. Vad ska du göra med din andra telefon då?

2010-01-27 18:23:21
Hemsida/blogg: http://galnahannix.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja där hade jag tur! :P Jadu, ha kvar antar jag, alltid bra att ha en extra om nåt skulle hända. :) Hur är det med dig då? :D Väääääldigt längesen vi sågs nu! :O Kraaam

2010-01-27 19:10:54
Hemsida/blogg: http://jessifelts.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja det är klart! Jomen det är bra, men just nu är jag förkyld.. Inte kul precis.. Ja det var verlkligen längesedan, det skulle vara kul att träffas någon gång.. Saknar dig! <3 Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.. (mitt kram var längre än ditt!! xp)

2010-01-30 12:31:36
Hemsida/blogg: http://galnahannix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: