.: Försenad till bion och slemmonster :.

2010-04-17 17:37:18
Igår skulle jag och älskling ha en mysig kväll i karlstad med gott käk och bio. :)
Vi stekte oss lite mumsiga quornbitar med potatissallad och baguette och myste ner oss i soffan till talang, helt övertygade om att talang höll på i en timme - från åtta till nio. Bion började halv tio så vi tyckte att en halvtimme är ju helt perfekt, då kan vi gå dit efter att talang slutat och vara där i god tid innan!
När talang är slut och vi satt oss i bilen (ja, vi tog bilen för det var kallt och jag var lat, inget fel med det!) kollade robin på klockan: "Du jennifer, vad är klockan?". Jag tog upp mobilen: "Ööh ojdå! 21.40!"
Robin körde gasen i botten och efter vi hittat parkering sprang vi in till bion - satans, de har spärrat av ner till biosalongerna! Men busiga som vi var sket vi i den där jäkla avspärrningen - vi hade ju betalat för biljetterna!
Så de första tio-femton minuterna av filmen missades men så jäkla viktiga var dom nog inte för vi kom in i filmen rätt snabbt! ;)

Imorse vaknade jag och kände mig som ett slemmonster. Hade vridit och vändit på mig hela natten och snorat och harklat mig och hostat som en idiot. Kände mig lite febrig så tog tempen - och jodå minsann, lite feber hade jag att, som tyvärr höjt sig under dagen.. :/ Älskling, som hade ställt klockan på nio för att slänga i lite mer pengar i parkeringsautomaten, begav sig iväg och kom hem med färskt ciabattabröd, ägg och sojamjölk med choklad (allt som jag älskar!) och gjorde mig världens hotellfrukost! Det är minsann inte alla som har världens finaste pojkvän! :D ♥

Just nu ligger jag i soffan och har precis vaknat efter att ha dreglat ner hela kudden.. :P Det blir en dunderkur med c-vitamindrink, kanjang, kiwi och zinktabletter några dagar framöver! Jag SKA bli frisk! Vill inte vara sjuk! :(





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: