.: Lite av en morfarsgubbe.. :.

2009-11-02 18:38:10
Jag sitter just nu och fixar det sista på mitt och johannes (alltså inte johannes nu, utan johanne fast hennes - alltså johannes! ;) rörigt?) arbete om liberalismen och nazismen. Sist gång när vi satt och gjorde detta innan lovet hade vi lite bråttom och skulle lite snabbt skriva upp vilka likheter och skillnader vi kom på i punktform så skulle vi utveckla det hela lite bättre efter lovet.
En av punkterna lyder så här, vilket jag tycker är oerhört fint och välformulerat av oss:
"Hitler och Adam Smith. Hitler en riktig diktator. Gör så annars skjuter jag dig. Smith lite av en morfarsgubbe."

Funderar nu på om vi skulle låta det stå kvar så och inte ändra något alls, vi skulle garanterat få MVG på det! ;D
För visst är det otroligt välformulerat och ytterst vetenskapligt uttryckt av oss? Alla förstår väl vad vi menar med morfarsgubbe? Och självklart vet väl alla att Hitler uttryckte sig exakt så: "Gör så annars skjuter jag dig!"?
Det ska lämnas in imorgon och visst vore det lite fint av oss att avsluta med det stycket? :) Läraren lär bli imponerad av oss.

Nu snart ska jag byta till svenska och förbereda lite för mitt tal. Jöbb jöbb!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: