.: Stölleprov.. :.

2009-07-25 17:27:43

På min "att göra innan jag dör"-lista (jovisst, jag har en sån) finns "vara vaken i 48 h i sträck" med.
När klockan närmade sig två på lördagsnatten (eller blir det söndagsnatten? söndagsmorgonen?...) bestämde jag och Jennifer oss för att satsa på att kunna stryka den punkten från listan. Eftersom vi ändå skulle upp vid sju och kolla på en fotbollsmatch tyckte vi att det inte var någon idé att sova alls. Och när vi ändå var igång, varför inte satsa fullt ut!?

Så vad fasen gör man klockan tre på natten en ganska död utekväll i Säffle?
Jo, detta har såklart vi svaret på! - Kundvagnsrace!



Att palla bär är också en utmärkt idé!
Och att ta något varv i rondellen med cykel funkar också.

Klockan sju begedde vi oss som planerat mot Sporthälla för att kolla på en fotbollsmatch (som dock inte började förrän vid åtta, men vill man ha de bästa platserna gäller det att vara där i tid! ;) Fast... det var ju egentligen inte det som var anledningen. Den korrekta anledningen var att Jennifer ville träffa hennes pojkvän/pöjk/böbbe innan han skulle börja värma upp och spela.)
När klockan började närma sig nio kunde vi tänka - "Bara någon timme kvar så har vi varit uppe i 24 h. Då har vi ju bara 24 kvar!" samt "Nu tänker vi - snart har det gått 24 h - tänk då när vi sitter här IMORRN, ja då kan vi tänka - snart har det gått 48 h!". Vi var peppade som fan på att klara det!

När jag anländer hemma vid halv tio - tio ungefär (då utan min käre kamrat) och mamma får reda på vårt stölleprov blir hon minsann inte på något topphumör! Hon påpekar hur jag brukar bli när jag inte sover ordentligt och menar att det är hon och pappa som ska få stå ut med mig efteråt! ;)
Så jag ställs inför ett val: inte sova - inte gå ut ikväll eller sova - få gå ut ikväll.
Valet blev att sova.
Jag vet, det känns skamligt att behöva säga det! Men det kommer fler gånger! Det är ju trots allt något jag MÅSTE göra innan jag dör. Annars är mitt liv inte fulländat. ;)


Nej nu, gott folk, insåg jag precis att jag hade bråttom!
Dags att fräscha till liket lite innan jag drar iväg...
Közz!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: