.: Liseberg :.

2009-07-29 13:46:35

Igår tog jag och min Robin tåget till Göteborg för att gå på Liseberg! :D
Perfekt väder för en heldag på Liseberg skull det bli - soligt med några enstaka moln. Dock var vi inte riiiiiktigt de enda som insett detta verkar det som. Men vi återkommer till det... ;)

Vi börjar från scratch. Efter att ha varit uppe vid klockan kvart i sex, och stressat till tåget som gick klockan fem i sju var vi framme i Göteborg vid halv tio. Liseberg öppnade elva så vi hade god tid på oss. Vi käkade först på Burger King och begav oss sedan ut i storstaden som två äkta turister - med kartan i handen och en ryggsäck på ryggen. Det enda som fattades var kameran runt nacken och magväskan.
Eftersom jag ogillade att se ut som en turist (vi var ju trots allt bara i Göteborg, man borde ju nästan känna sig som hemma där) så struntade vi i kartan och gick lite på känslan.
Vi visste att vi skulle framåt och till vänster (från det hållet vi då stod), tänkte att vi kunde ta upp kartan lite senare om det började kännas fel, och vi började knalla.
Vi gick rakt - det kändes bra. Kom fram till en liten kanal och där tyckte vi det passade jättebra att gå vänster.
Vi knallade på i tron om att vi gick åt rätt håll. Det enda problemet var att vi helt plötsligt kom fram till Centralstationen igen!
Fast att det känts så rätt! Så jag tog upp kartan och upptäckte att även fast vi gått åt vänster, hade vägen samtidigt gått bakåt (fattar ni hur jag menar?).

Så där stod vi, på samma ställe där vi börjat! Haha!

Jag fick en liten Monopol-känsla, ni vet: "Tag en tripp till Östra station Centralstation. Om ni passerar Gå, inkassera kr 4000."

Synd att det inte gällde i verkligheten (och att inte Monopol utspelade sig i Göteborg istället för Stockholm), för vi hade då garanterat passerat Gå! (Vi gick ju ett helt varv runt ni vet!) Och kr 4000 i fickan hade då inte suttit fel!

Efter den lilla missen, vilken vi inte längre talar om, fick vi lov att ta en titt på kartan och vi började återigen bege oss mot Liseberg. När vi väl (med lite hjälp från kartan dock) hittat till Hotell Liseberg (som faktiskt ligger en bra bit från Liseberg) kände jag igen mig och vi kunde lägga ner kartan. Nu var ju ju lätt som en plätt!  :D

Väl framme vid vårt mål, 30 min till godo innan det öppnade, inser vi att vi inte är de enda som tyckt att det var en bra dag för Liseberg. Kön utanför entrén var huge!

Från 11-19 var vi där, alltså åtta timmar, och vad hann vi med? Jo:
Balder  x1, Kanonen  x1, Höjdskräcken  x1, Spin Rock  x1, Någon-ny-kines-grej-som-jag-inte-minns-namnet-på  x1 samt att vi gick Gasten en gång och såg på 3D-bion en gång.
Visst, vi gick ju runt och spelade på hjul och sånt, satte oss och tog en glass och väntade även på mat i en-hel-jävla-evighet en gång... men FEM karuseller + Gasten + 3D-bion på ÅTTA TIMMAR.... är det rimligt!!??

Men vi hade ju i alla fall tur med vädret! :P

Och även om vi inte hann med så mycket som vi velat så var det ändå en supermysig dag med min pöjk. :D
Dagen var ju egentligen toppen!

Så varför klagar jag?




Kommentarer

Postat av: emmas mamma

söta ni är och vilken fin blogg du har kram kram

2009-07-29 16:55:59
Postat av: Jennifer

Tack Christina! :D

Kram

2009-07-30 13:16:34
Hemsida/blogg: http://jessifelts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: