.: Sötbarnet :.

2009-12-05 18:48:45

Igår blev verkligen en lyckad kväll. Vet dock inte hur lyckat det gick för mig med själva bowlingen, men det var en mycket trivsam afton minsann!
Beskåda denna bild och låt er avlida av sötma! (nej inte jag - den lille på bilden! ;D KNOOOS vad söt han är!)



Idag har jag och rååbinn bakat pepparkakor! :D
Vi körde tävling i vem som kunde bygga snyggast pepparkakshus. Reglerna var enkla: En deg, en och en halv timme. Snyggast vinner.
Och för er som inte deltagit i en sådan här tävling förut kan jag ju säga att man blir ganska stressad på en och en halv timme om man ska hinna med allt, d.v.s. rita mallar, skära ut, grädda i ugnen, sätta ihop med smält socker, fixa kristyr att dekorera med och sätta fast diverse andra dekorationer..! ;)

Men jag tyckte ändå att vi båda lyckades riktigt bra.. :) Detta var vad vi fick ihop:

Robins fina lusthus. (Kan dock aldrig bli lika fint som min och catrins lusthus/cancerpaviljong a.k.a. cp som vi gjorde förra året!)



Och här har vi då mitt fina New York! Skyskrapor och Frihetsgudinnan, ujujuj så vackert! ;)
Dock skedde ett litet missöde när jag sprang runt och skulle leta fotograferingsställe för min fina stad..


Men kanske var det just World Trade Center jag gjorde? Och då har vi tillsammans: en frihetsgudinna, en skyskrapa OCH numera ett crashat World Trade Center... Så mycket New York det kan bli! Mycket lyckat! ;)

Erkänn att mitt pepparkaks"hus" blev snyggast? :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: