.: Torgfesten 09 :.

2009-08-02 15:05:07
Då har Torgfesten för detta året (eller Stadsfestivalen som den numera kallas) passerat.

När den drog igång i onsdags var jag och Sandra ute och kollade läget på stan.
Till en början var det bara vi, fjortistjejerna och epapöjkera som var ute, men vi kände oss väl lite som en i gänget! ;) *naaat!*
Senare kom det att ut lite mer folk men innan det hade vi även hunnit kolla läget på en fest och varit hemma och käkat popcorn..
Onsdagen får 3 av 5 stjärnor.. Hade trevligt sällskap men kunde varit mer röj på stan.

Fredagen och lördagen däremot blev två riktiga röjardagar! ;)

Fredagskvällen började hos Josefin med massa trevliga brudar.
Dansade gjorde vi minsann!

Sedan bar det ner mot staden, men inga bra band spelade så vi höll oss utanför torget (100 spänn var det fasen inte värt!). Som många andra kvällar i Säffle rundades den av på Bakfickan med en pizza.
Fredagen får 5 av 5 stjärnor! Mycket röj, mycket dans, mycket folk och trevligt folk.. vad mer kan jag säga?

Lördagen började trevligt mycket tidigt när familjen satt ute på trädgården och tog sig en drink i solen tillsammans med Mickis kompisar från Kalmar - Christoffer och Glenn.
Sedan kom Emma, Sandra, Sofia och Jennifer till mig för att göra oss iordning inför kvällen. Johanna hann komma en snabbis också men det var tyvärr precis när vi skulle åka, och hon skulle inte med dit vi skulle, så den stackaren fick åka iväg igen. :P
Sedan drog vi iväg till Kimberlie där det fanns massa snygga brudar.
Efter någon cider blev det Sing Star för hela slanten. ;)

(Bilden är väl inte den bästa, men det är ju ljudet som är det viktigaste här! ;) .. )

Sen drog vi ner till torget och med lite hjälp av generösa kompisar och vår intelligens tog jag och Sofia oss in på torget gratis, så där sparade vi 150 spänn! *tummen upp!* :D
Vi missade ju Nanne då, men fick lyssna lite på Billy.

Efteråt när Billy slutat spela står en utav bandmedlemmarna utanför torget och skriver autografer på tjejernas armar.
Men inte på min arm minsann!
Nej nej, för Jennifer (ala moi) går fram - tar tag i pennan och säger "DU vill ha min autograf!" och signerar hans arm!

Han var minsann inte värd att få skriva sin autograf på min arm!
Nej, bara fint folk får signera mina armar! Som Josefin och Elin t.ex.!
Sitter här med två jättefina autografer på armarna från de två nämligen, och även lite fint skrivet av Josefin:
"You are my angel". Hon är för go den där bruden.

Kvällen avslutades på Bakfickan - återigen - med en pizza... :P

Lördagen får 4,9 av 5 stjärnor. Stundvis förvirrande när inte alla människor var på topp men annars hade det blivit 5 av 5!


Så nu gott folk vet ni hur min helg varit! ;)
Közz!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: