.: Knäppa lagar! :.

2009-11-03 21:04:39
Igår när dennis rusade in på mitt rum började vi prata lite om alla helt idiotiskt knäppa lagar som finns i världen! Allra flest idiotlagar finns det väl i USA, vilket inte känns särskilt förvånande! :P
Efter lite research har jag hittat ännu fler helt galna lagar som man inte fattar varför de överhuvudtaget existerar!
Här är några exempel:

* I Ohio i USA är det olagligt att göra en fisk berusad.
* I Florida ska ogifta kvinnor som hoppar fallskärm på söndagar bestraffas med fängelse.
* I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon.
* I staden York i Storbritannien får man mörda skottar som är beväpnade med pil och båge.
* I Baltimore (USA) är det förbjudet att ta med sig ett lejon på bio.
* I Alaska är det förbjudet att knuffa en älg ur ett flygplan.
* I Kalifornien är det förbjudet att cykla i en bassäng.
* Där är det också förbjudet att slicka på grodor.
* Åsnor får inte sova i badkar i Arizona.
* Du får inte heller spela kort på gatan med en indian i Arizona.
* I New Jersey är det förbjudet att slänga en gammal saltgurka på gatan.
* I Alabama är det förbjudet att ha glass i bakfickan.


Haha, bara några få exempel på hur många knäppa lagar det finns! :P

Nu tänker ni väl säkert "TUSAN! Hoppas dom inte märkte den där gången när jag knuffade ut den där älgen ur flygplanet påväg mot Alaska!". Jag känner lite som så att jag kanske inte borde låta min åsna sova i badkaret längre ifall den lagen skulle införas i Sverige. Man vill ju inte ta några risker! :P

Haha! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar: